Navega cap amunt
Inicia

 L'Ajuntament de Sagunt presenta la seua nova aplicació per a mòbils per a interactuar d'una manera senzilla amb la ciutadania

16/06/2021
Gabinet de Comunicació
El programari facilita a la ciutadania les gestions i posa a la seua disposició una eina amb múltiples funcionalitats de gran utilitat per al dia a dia



L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, i el regidor de Noves Tecnologies, Pepe Gil, han presentat este dimecres la nova aplicació municipal per a telèfons intel·ligents Sagunt City, un programari desenvolupat pel Servei Municipal d'Informàtica i Comunicacions (SMIC) de l'Ajuntament de Sagunt i pensat per a facilitar les gestions a la ciutadania al mateix temps que ofereix múltiples funcionalitats i eines de gran utilitat en el dia a dia.

 

En definitiva, el que es busca és que els veïns i les veïnes del municipi de Sagunt tinguen tots els serveis bàsics de la seua administració local disponibles amb només un clic i en la seua butxaca, així com un major nivell de connexió i comunicació entre el Consistori i la ciutadania.

 

Esta nova app, que està disponible per a descarregar en Google Play –per a dispositius Android– i en l'APP Store d'Apple –per a terminals iOS–, incorpora en el seu menú una àmplia gamma d'ítems d'informació i gestió com notícies d'actualitat i d'última hora del municipi; informació climatològica; mapes i rutes amb els diferents punts d'interés del municipi –també enfocat al turisme–; l'agenda amb tots els esdeveniments culturals, lúdics, festius, etcètera programats i venda d'entrades per a éstos; les alertes sobre incidències a la ciutat; les farmàcies de guàrdia; un directori amb els telèfons de les diverses àrees i serveis municipals; la possibilitat de sol·licitar cita prèvia a través del telèfon; l'opció de realitzar reserves per a l'àrea d'Esports; o informació dels nivells de CO₂ en els edificis municipals.

 

Una de les utilitats més destacades que ofereix és la possibilitat de traslladar a través d'esta eina i de manera confidencial suggeriments, incidències, queixes i avisos sobre aspectes relacionats amb neteja, jardineria i netejament urbà; calçada i vies públiques; Policia Local, trànsit i mobilitat; sanitat urbana i plagues; enllumenat públic; parcs i espais públics; aigües i clavegueram; i dependències municipals. D'esta manera es permet a la ciutadania participar de manera directa en la gestió del municipi. Per a això es podrà adjuntar text explicatiu, imatge, vídeo i ubicació.

 

En este sentit, s'ha anunciat també que les persones que hagen registrat algun tipus d'incidència o report podran conéixer a cada moment l'estat de les seues demandes, els avanços de les quals se'ls comunicaran de manera automàtica a través del sistema. No obstant això, s'ha puntualitzat que per a accedir a esta funció és necessari haver-se registrat prèviament amb un perfil d'usuari, requisit que no serà necessari per a accedir a les demés utilitats.

 

El primer edil ha destacat la doble vessant comunicativa de la nova eina digital. «Volem que el que es fa per part de l'Ajuntament arribe a la ciutadania, però també calia incloure la possibilitat que la ciutadania ens comunique a nosaltres quines són les problemàtiques que veu a la ciutat, i eixa part va ser la que ens va fer donar el pas d'iniciar este gran projecte», ha explicat. «El que volem és un vehicle de comunicació amb el qual qualsevol ciutadà o ciutadana puga, d'una forma senzilla, explicar-nos les problemàtiques que troba en el seu dia a dia», puntualitzava Moreno.

 

El regidor de Noves Tecnologies, Pepe Gil, ha subratllat per la seua part la «vocació» de l'app. «Volem acostar més l'Ajuntament a tots, garantint que des del mòbil puguen relacionar-se amb ell. Tots els serveis que estem prestant ja a través de la web poden ser portats hui dia en la butxaca de cadascun de nosaltres», ha assenyalat l'edil. «És una eina que millorarà la relació entre els veïns i el Consistori i que ens permet créixer més», matisava.

 

D'altra banda, este programari tindrà igualment entre les seues opcions un apartat amb enllaços d'interés (al Tauler d'anuncis Electrònic, a xicotetes píndoles informatives sobre l'ús de la e-Administració…) i donarà també accés a funcionalitats de gestió com el Registre Electrònic, la tramitació electrònica de tota mena d'expedients i instàncies, tributs i el Portal del Contribuent. Així mateix, compta amb altres apartats com ara informació sobre l'app, preferències d'ús de la mateixa o suport i ajuda.

 

L'aplicació Sagunt City facilitarà d'igual manera la tramitació interna de les incidències, ja que porta incorporada una plataforma de gestió interna que farà més senzill als departaments realitzar el seguiment de les diferents actuacions i que tinguen també una forma més fluida de comunicació amb la ciutadania. A més a més, servirà per a recopilar dades sobre on existeixen més problemes, en quines zones es donen més unes certes incidències concretes o si un departament pot millorar determinats processos, tot això amb la fi de poder donar un millor servei. Es tracta d'una aplicació molt ràpida i optimitzada que ocupa poc espai i que ofereix un canal d'informació i feedback directe. «És molt intuïtiva, és senzilla, és àgil i no consumeix massa recursos del telèfon», ha recalcat Gil.

 

Darío Moreno ha manifestat que el llançament d'esta nova plataforma ajuda a trobar «una forma d'enteniment i de comunicació amb les persones» que assegure que a poc a poc el municipi es va transformant en «una ciutat més habitable i amable» i s'aconsegueix «un Ajuntament que dona més resposta».

 

Tots dos han donat les gràcies a l'equip del SMIC que ha desenvolupat el programari i han animat la ciutadania a descarregar en els seus telèfons intel·ligents l'aplicació per a començar a usar-la, així com a canalitzar els seus suggeriments a través d'ella. «L'SMIC ha sigut clau en què les interaccions entre ciutadania i Ajuntament continuaren funcionant amb una certa normalitat; sense les eines implantades i el treball dels integrants de l'equip això no haguera sigut possible», ha insistit el regidor delegat de Noves Tecnologies.

 ​