Navega cap amunt
Inicia

 La delegació de Turisme presenta el projecte SIC 2M15

17/12/2014
Gabinet de Comunicació
L'objectiu del projecte és prescriure l'oferta cultural del municipi de Sagunt com a factor d'interès turístic. El projecte també compta amb la col·laboració de les delegacions de Cultura, Informàtica, Comerç, Patrimoni e Igualtat


La delegació de Turisme ha presentat el projecte SIC 2M15 (Sagunt Intel·ligent i Creatiu 2015) que ha començat avui amb una primera reunió. La presentació s'ha realitzat en la Casa dels Berenguer on han explicat el projecte el regidor delegat de Turisme, Ximo Catalán, i els coordinadors del projecte Laura Fidalgo i Paco Santonja. A l'acte, també han assistit el regidor delegat d'Informàtica i Tecnologia, José Luis Martí i la regidor delegada de Joventut i d'Igualtat, Davinia Bono. El projecte que ha sorgit arran del Fòrum Suc de Taronja i convergeix amb el projecte SagunTICS, té com a objectiu prescriure l'oferta cultural del municipi de Sagunt com a factor d'interès turístic. 

El regidor delegat de Turisme, Ximo Catalán ha explicat que “ l'objectiu des de la delegació de Turisme és el de promocionar tots els atractius de la ciutat i amb aquest projecte volem posar en valor l'oferta turística de la ciutat estimulant també la nostra oferta sociocultural, potenciant la imatge de Sagunt intel·ligent i creatiu.” Catalán ha afegit que “aquest projecte està dins d'una estratègia de desestacionalitzar el turisme en la ciutat perquè Sagunt és més que platges en època estival. Aquesta acció estratègica duta a terme per la delegació de Turisme està dirigida a aconseguir una imatge de ciutat turística total.” Ha conclòs que “des de la delegació de Turisme amb ajuda de les regidories de Joventut, Igualtat, Cultura, Patrimoni, Comerç i Informàtica i Tecnologia estem il·lusionats i confiem que aquest projecte sumeix a l'hora de donar una imatge de ciutat turística de Sagunt”
 

Segons ha explicat Laura Fidalgo, l'eix principal d'aquest projecte és la convergència de Sagunt 2.0, l'economia creativa, les empreses que estan treballant en el món de la creativitat i el patrimoni cultural. Amb la finalitat de posar en valor la gastronomia, el disseny i l'entorn de la ciutat.

El projecte ha començat avui amb una primera reunió i la resta d'activitats continuaran de gener a abril de 2015. Hi ha programats 8 trobades o rutes amb diferents col·lectius. El primer d'ells serà Prescriu 2.0 amb el qual es vol aconseguir crear un fòrum de persones que parlen de Sagunt en els mitjans, sobretot en els mitjans de comunicació 2.0, blogs i xarxes socials. Amb l'objectiu que es parle de Sagunt i la imatge de ciutat turística es potencie en l'àmbit nacional i internacional. La resta de les trobades serà sobre Creativitat femenina, projecte liderat per Davinia Bono, regidor delegada d'Igualtat; Pensament visual, on es treballarà sobre el disseny i la comunicació de les empreses locals; Arqueologia inversa, que tindrà lloc en Xátiva ja que un dels objectius del projecte és treballar del local al global i per a açò cal interactuar amb altres ciutats; Cuina fusió, que es realitzarà a Gandia ja que és una ciutat que sap explotar molt bé la seua gastronomia mitjançant els mitjans 2.0; Gamificación, on SagunTICS tindrà un paper molt rellevant; i finalment Economia social i creativa, on es realitzarà un resum de totes les trobades.