La
Conselleria d'Educació ha creat la web www.telematricula.es per a fer l'admissió escolar telemàtica per al pròxim curs escolar
2020/2021. En aquesta, es podrà obtindre la “clau d'admissió”, realitzar la
sol·licitud telemàtica, així com altres tràmits corresponents al procés
d'admissió.
En la web
podrà consultar el calendari del procés d'admissió.
Les famílies
només necessiten tindre a mà el DNI o NIE per a obtindre la “clau d'admissió”.
Per a
generar esta clau (serà única per alumne/a), necessitaràs verificar
electrònicament la teua identitat (del pare, la mare o tutor/a legal en el cas
que l'alumne a alumna siga menor d'edat). Aquesta clau haurà de conservar-se
durant tot el procés d'admissió.
Hi ha
diverses formes per a identificar-se electrònicament per a generar aquesta
“clau d'admissió”. Són les següents:
1.
Si disposes
de DNI: combinació del DNI i el IDESP o número de suport en el DNI 3.0 més
modern (codi de 9 lletres i números inclòs en el DNI). Indicant la data de naixement i marcant la casella de la
seua no oposició a la comprovació davant el Ministeri d'Interior. més informació
2. Si disposes de NIE: combinació del
NIE i el IXESP o número de suport (inclòs en el NIE). Indicant la data de naixement i marcant la casella de la
seua no oposició a la comprovació davant el Ministeri d'Interior. més informació
3.
Si disposes
de núm. de Certificat de Registre de Ciutadania de la UE, s'obtindrà mitjançant
la combinació: NIE, número de certificat precedit per la lletra C, data de
naixement i marcant la casella de la seua no
oposició a la comprovació davant el Ministeri d'Interior. més informació
En el cas de les persones que únicament disposen de
passaport com a document de identificació o manquen de possibilitat d'accés a
mitjans electrònics: hauran d’acudir
al centre en que vulga sol·licitar plaça en primera opció, que serà habilitat
com a punt d'atenció als usuaris, sempre que les condicions sanitàries ho
permeten. En aquests punts, es
generarà la “clau d'admissió”, que permetrà a aquests col·lectius, la
participació en les mateixes condicions que la resta de sol·licitants. Disposen
d'un llistat de centres educatius del municipi en la web
de l'Ajuntament de Sagunt (secció escolarització).
Centres educatius del municipi
Una vegada
generada la “clau d'admissió” (identificador i contrasenya), podrà accedir i
completar el formulari o sol·licitud d'admissió. Es
podrà realitzar aquest formulari en les dates de presentació de sol·licituds.
-
Educació Infantil i Primària: del 8 al 16 de juny.
-
ESO, Batxillerat i Cicles Formatius i FP Bàsica: del 17 al 25 de juny.
No serà
necessari presentar l'acreditació de les circumstàncies declarades en el moment
de realitzar la sol·licitud telemàtica. No obstant això, el formulari inclourà
una declaració responsable que totes aquestes circumstàncies són certes i sense
perjudici de la seua posterior acreditació i comprovació. Posteriorment, es
verificaran les circumstàncies al·legades. La
falsedat de les dades declarades, o no prou acreditats, donarà lloc a
l'anul·lació de la sol·licitud, escolaritzant-se en algun dels centres on
quedaren vacants una vegada finalitzat el termini d'admissió.
En el
formulari d'admissió es podran sol·licitar fins a 10 centres. En el cas de no
seleccionar el màxim nombre de centres possible i no s'obtinga plaça, es podrà realitzar
assignació d'ofici a un centre del municipi o zona d'escolarització on tinga
vacants.
Es
bare
criteris de baremació (germans/as en el centre, àrees d'influència,
renda, família nombrosa, família monoparental,…) i manera d'al·legar-los amb
posterioritat, podran ser consultats en la web de l'Ajuntament de Sagunt i en www.telematricula.es
En la
mateixa web activada per la Conselleria, estarà habilitat un sistema
individualitzat de consulta del resultat del procediment i la puntuació obtinguda.
També podrà realitzar reclamacions a les llistes provisionals o definitives en
els terminis corresponents.
Una vegada
admés en el procediment d'admissió
(llistes definitives), haurà de formalitzar la matrícula en el centre educatiu
en el termini establit per a això.
Quan s'ha de
realitzar sol·licitud d'admissió? La realitzaran els pares, mares o tutors, legals,
en el cas que l'alumnat siga menor
d'edat, en els següents casos:
·
De nou
ingrés en Educació Infantil, tant primer cicle (1 i 2 anys) com a segon (3
anys). No és necessària sol·licitud en cas d'estar matriculat en aules de 2
anys de col·legis i que vagen a continuar en el mateix centre (si que és
necessari realitzar la matrícula).
·
Que vulga
canviar de centre educatiu.
·
Que vaja a
realitzar 1r ESO i vulga un altre centre diferent a l'adscrit del seu col·legi.
En el cas de continuar en el centre adscrit al seu col·legi, no és necessari
realitzar la sol·licitud d'admissió (l'adscripció és automàtica), però si que
haurà de formalitzar la matrícula en els terminis establits.
·
Per a canvi
d'etapa a Batxillerat o Formació Professional, sempre s'ha de fer sol·licitud.
Totes les
novetats s'aniran publicant en aquesta pàgina web (en les diferents carpetes a
baix indicades, depenent de l'etapa educativa). Les àrees d'influència ja estan
disponibles en aquestes carpetes (es prorroguen les del curs 2019/2020).
Podrà consultar més informació i la normativa completa
en la pàgina web de la Conselleria d’Educació:
http://www.ceice.gva.es/es/web/admision-alumnado
www.telematricula.es
Per a
qualsevol dubte, també es pot posar en contacte amb el departament d'Educació
de l'Ajuntament de Sagunt:
Telèfon: 96
265 58 93
E-mail: educacio@aytosagunto.es
.