CURSOS DE
FORMACIÓ PER A ASSOCIACIONS
Del 19 de
setembre al 28 de novembre de 2020
Centre Cultural
Mario Monreal. Aula 2
C/ Roma, 9,
Sagunt
1.
OBLIGACIONS DOCUMENTALS I PROCEDIMENTALS DE
LES ASSOCIACIONS - 19 de setembre de
9.30 a 14 h
Taller pràctic:
porta la documentació de la teua associació i endús-te una carpeta amb els
documents identificats i arxivats.
Revisarem els documents que et falten, posarem al dia els que tingues
desactualitzats, explicarem què és cada document i per a què serveix, i et
posarem al dia de les obligacions documentals de les associacions.
Continguts:
·
La LO
sobre el dret d’associació, a la Llei 14/2008 d’associacions de la CV.
·
Com
organitzar l’arxiu i la documentació de la nostra associació.
·
Identificació,
repàs i classificació dels documents obligatoris.
·
Com fer
els tràmits administratius necessaris per a posar al dia la documentació
administrativa.
2.
INCREMENTAR LA BASE SOCIAL I LA
PARTICIPACIÓ EN LES NOSTRES ENTITATS - 1 d’octubre de 17 a 20 h
Un dels problemes que més ens arriben de les associacions
és la falta de compromís de les persones associades i la població. En aquest
curs donarem estratègies concretes per a incrementar la nostra base social i el
compromís dels socis i de les sòcies.
Continguts:
·
Definició de
la participació i la població segons el seu potencial participatiu.
·
Fase de
preparació: concretar les àrees de treball i les tasques en les quals es pot
participar a la nostra associació. Estructura organitzativa.
·
Definició
dels diferents perfils i planificació de la captació.
·
Incorporació:
compromís, procés d’acollida segur del voluntariat.
·
Desenvolupament:
transmissió dels valors de l’associació, relació amb la resta de sòcies i
socis, organització, formació, comunicació, participació, seguiment.
·
Reconeixement.
·
Desvinculació:
baixa de la persona voluntària i
relació posterior.
·
Coordinació
del voluntariat.
·
Idees i
estratègies per a incrementar la participació de la nostra entitat.
3. OBLIGACIONS FISCALS I COMPTABLES DE LES ENTITATS SENSE
ÀNIM DE LUCRE - 17 d’octubre de 9.30 a 14 h
Les associacions hem de ser les primeres de complir
escrupolosament amb la hisenda pública. Ser una associació sense ànim de lucre
no vol dir que no hem de complir amb les obligacions
fiscals.
Continguts:
·
Nou règim legal a partir
de la Llei 49/2002.
·
Declaració d'utilitat
pública.
·
Obligacions comptables.
Llibres obligatoris i voluntaris.
Subjecció al Pla General
Comptable.
·
Règim fiscal.
·
Obligacions fiscals
generals: declaracions censals, informatives, obligació de retindre, impostos
locals, ITP i AJD, etc.
·
Impost sobre Societats,
IVA.
·
Règim dels donatius i
donacions a aquestes entitats.
·
Aplicació dels beneficis
introduïts per la Llei del Mecenatge: deduccions, conveni de col·laboració
empresarial, etc.
4. REALITZACIÓ I CONTROL DE PROJECTES I
ACTIVITATS - 14 de novembre de 9.30 a 14 h
Taller pràctic per a fer
més pràctica l’elaboració de projecte, posar a l’abast de les associacions
eines que ens ajuden a donar forma als nostres projectes d’acció i cercar els
mitjans per a realitzar-los.
Continguts:
·
Anàlisi
de la realitat.
·
Definició
d’objectius i metes.
·
Elaboració
del projecte.
·
Metodologia,
activitats, indicadors...
·
Avaluació.
·
Subvencions
i ajudes.
5. DIFUSIÓ I COMUNICACIÓ (1): ENARES I CONSTRUCCIÓ DEL RELAT - 28 de novembre de 9.30 a 14 h
Com construir el relat de la nostra missió, visió i
valors i com explicar la nostra tasca associativa per a posar en valor allò que
fem des de fa anys. L’objectiu és realitzar un pla de comunicació de
l’associació.
Continguts:
·
Formulació de la missió,
visió i valors.
·
Definició de què volem
comunicar i per a què?
·
Propostes de millora.
·
Planificació de la
campanya.
INSCRIPCIONS
Envieu un missatge a participacio.ciutadana@aytosagunto.es amb dades de l’associació, nom, cognoms i DNI del/de la
participant (1 membre per associació). Vos confirmarem la inscripció per
correu-e. Places subjectes a l’aforament legal. Inscripció oberta fins
completar les places.
SERVEI GRATUÏT D’ASSESSORIA PER A ASSOCIACIONS
Proposem completar la formació i
l’acompanyament a les associacions amb dues sessions d’assessoria presencial
per tal de resoldre de manera més individualitzada qüestions sobre fiscalitat,
comptabilitat, laboral, etc.
Serà requisit haver participat en algun curs de formació des de 2016 i demanar
cita prèvia al 962655858 ext. 6620 (Participació Ciutadana).
Dies i horaris:
29 d’octubre i 19 de novembre de 17 a 20 h
al Centre Cívic Els Vents
C/ Vent de Penagall, 2 – El Port de Sagunt
ASSESSORIA ONLINE
Per a altres consultes complementàries i qüestions
senzilles relacionades amb fiscalitat, comptabilitat, laboral, registres, etc.,
podeu contactar per correu electrònic a: hola@fundaciohortasud.org. Si calguera, contactarem telefònicament per aprofundir més en la informació.