Inicia

Formació per a les Associacions

Informació sobre activitats formatives per a associacions


 

CURSOS DE FORMACIÓ PER A ASSOCIACIONS

 

Del 19 de setembre al 28 de novembre de 2020

Centre Cultural Mario Monreal. Aula 2

C/ Roma, 9, Sagunt

 

1.    OBLIGACIONS DOCUMENTALS I PROCEDIMENTALS DE LES ASSOCIACIONS -  19 de setembre de 9.30 a 14 h

 

Taller pràctic: porta la documentació de la teua associació i endús-te una carpeta amb els documents  identificats i arxivats. Revisarem els documents que et falten, posarem al dia els que tingues desactualitzats, explicarem què és cada document i per a què serveix, i et posarem al dia de les obligacions documentals de les associacions.

 

Continguts:

·         La LO sobre el dret d’associació, a la Llei 14/2008 d’associacions de la CV.

·         Com organitzar l’arxiu i la documentació de la nostra associació.

·         Identificació, repàs i classificació dels documents obligatoris.

·         Com fer els tràmits administratius necessaris per a posar al dia la documentació administrativa.

 

2.     INCREMENTAR LA BASE SOCIAL I LA PARTICIPACIÓ EN LES NOSTRES ENTITATS - 1 d’octubre de 17 a 20 h

 

Un dels problemes que més ens arriben de les associacions és la falta de compromís de les persones associades i la població. En aquest curs donarem estratègies concretes per a incrementar la nostra base social i el compromís dels socis i de les sòcies.

 

Continguts:

·         Definició de la participació i la població segons el seu potencial participatiu.

·         Fase de preparació: concretar les àrees de treball i les tasques en les quals es pot participar a la nostra associació. Estructura organitzativa.

·         Definició dels diferents perfils i planificació de la captació.

·         Incorporació: compromís, procés d’acollida segur del voluntariat.

·         Desenvolupament: transmissió dels valors de l’associació, relació amb la resta de sòcies i socis, organització, formació, comunicació, participació, seguiment.

·         Reconeixement.

·         Desvinculació: baixa de la persona voluntària i relació posterior.

·         Coordinació del voluntariat.

·         Idees i estratègies per a incrementar la participació de la nostra entitat.

 

3. OBLIGACIONS FISCALS I COMPTABLES DE LES ENTITATS SENSE ÀNIM DE LUCRE - 17 d’octubre de 9.30 a 14 h

 

Les associacions hem de ser les primeres de complir escrupolosament amb la hisenda pública. Ser una associació sense ànim de lucre no vol dir que no hem de complir amb les obligacions

fiscals.

 

Continguts:

·         Nou règim legal a partir de la Llei 49/2002.

·         Declaració d'utilitat pública.

·         Obligacions comptables. Llibres obligatoris i voluntaris.

Subjecció al Pla General Comptable.

·         Règim fiscal.

·         Obligacions fiscals generals: declaracions censals, informatives, obligació de retindre, impostos locals, ITP i AJD, etc.

·         Impost sobre Societats, IVA.

·         Règim dels donatius i donacions a aquestes entitats.

·         Aplicació dels beneficis introduïts per la Llei del Mecenatge: deduccions, conveni de col·laboració empresarial, etc.

 

 

 

4. REALITZACIÓ I CONTROL DE PROJECTES I ACTIVITATS - 14 de novembre de 9.30 a 14 h

Taller pràctic per a fer més pràctica l’elaboració de projecte, posar a l’abast de les associacions eines que ens ajuden a donar forma als nostres projectes d’acció i cercar els mitjans per a realitzar-los.

Continguts:

·         Anàlisi de la realitat.

·         Definició d’objectius i metes.

·         Elaboració del projecte.

·         Metodologia, activitats, indicadors...

·         Avaluació.

·         Subvencions i ajudes.

 

5. DIFUSIÓ I COMUNICACIÓ (1):  ENARES I CONSTRUCCIÓ DEL RELAT  - 28 de novembre de 9.30 a 14 h

 

Com construir el relat de la nostra missió, visió i valors i com explicar la nostra tasca associativa per a posar en valor allò que fem des de fa anys. L’objectiu és realitzar un pla de comunicació de l’associació.

 

Continguts:

 

·         Formulació de la missió, visió i valors.

·         Definició de què volem comunicar i per a què?

·         Propostes de millora.

·         Planificació de la campanya.

 

 

INSCRIPCIONS

 

Envieu un missatge a participacio.ciutadana@aytosagunto.es amb dades de l’associació, nom, cognoms i DNI del/de la participant (1 membre per associació). Vos confirmarem la inscripció per correu-e. Places subjectes a l’aforament legal. Inscripció oberta fins completar les places.

 

 

SERVEI GRATUÏT D’ASSESSORIA PER A ASSOCIACIONS 

 

Proposem completar la formació i l’acompanyament a les associacions amb dues sessions d’assessoria presencial per tal de resoldre de manera més individualitzada qüestions sobre fiscalitat, comptabilitat, laboral, etc. 

 

Serà requisit haver participat en algun curs de formació des de 2016 i demanar cita prèvia al 962655858 ext. 6620 (Participació Ciutadana).

                                                                              

Dies i horaris:

 

29 d’octubre i 19 de novembre de 17 a 20 h al Centre Cívic Els Vents

C/ Vent de Penagall, 2 – El Port de Sagunt

 

 

 

ASSESSORIA ONLINE

 

Per a altres consultes complementàries i qüestions senzilles relacionades amb fiscalitat, comptabilitat, laboral, registres, etc., podeu contactar per correu electrònic a: hola@fundaciohortasud.org. Si calguera, contactarem telefònicament per aprofundir més en la  informació.