El alcalde de Sagunto plantea al director de ArcelorMittal la propuesta de que adquieran la fábrica de Galmed

Francesc Fernàndez i Pablo Avello han tractat aquest assumpte i altres temes d'interès per a la indústria de la ciutat en una reunió en la qual també ha estat present el delegat de Promoció Econòmica, Josep Gil

L'alcalde de Sagunt, Francesc Fernàndez; el director d'ArcelorMittal, Pablo Avello; i el delegat de Promoción Econòmica, Josep Gil
  

L'alcalde de Sagunt, Francesc Fernàndez; el delegat de Promoció Econòmica, Josep Gil; i el director de l'empresa ArcelorMittal, Pablo Avello; han mantingut una reunió en l'Ajuntament de Sagunt amb la finalitat de tractar diversos assumptes, entre ells la situació de l'empresa, la seua relació amb Galmed i la necessitat d'inversions en la línia de ferrocarril Sagunt-Saragossa. En aquest sentit, Fernàndez li ha plantejat a Avello la proposta de que ArcelorMittal torne a adquirir Galmed.

L'alcalde de Sagunt ha assenyalat: “Teníem notícies de que els terrenys de l'empresa Galmed, que són propietat de Arcelor, depenen d'un contracte que finalitza enguany, la qual cosa, evidentment, deixaria a Galmed en unes condicions complicades, perquè gran part del seu funcionament depenia dels subministraments i infraestructures de Arcelor. A més a més, part important de la producció de Arcelor anava a Galmed. Per açò, com a representants de la institució i la societat, hem plantejat a Arcelor l'interès que tenim de que Arcelor torne a adquirir Galmed, alguna cosa que volem que trasllade a la seua adreça i prefectura a Europa. Ara és una bona oportunitat perquè sabem que hi ha un augment de la demanda de productes relacionats amb l'automòbil i, en aqueix sentit, ens ho ha manifestat el director. A Arcelor li faria falta la planta de Galmed per a poder fer front a esta demanda, per açò no entendríem de cap manera que Thyssen es negara a vendre-la, perquè a més les condicions del conveni que té subscrit amb Arcelor acaben enguany. Seria una manera molt positiva de recuperar, almenys, una part de l'ocupació que es va perdre fa dos anys amb el tancament de Galmed. Per tant, si açò no se solucionara consideraríem que Thyssen té una actitud absolutament lesiva per als interessos dels treballadors i de la nostra ciutat. Açò suposaria una inversió del procés de desindustrialització”.

Quant a la situació de l'empresa, Fernández ha destacat que “és una de les principals indústries, a més una empresa matriu i original de la nostra ciutat. Està donant treball a 1.100 treballadors de manera directa, per tant és amb diferència l'empresa que ocupa més persones en la nostra ciutat. Creiem, i així ens ho ha fet arribar el seu director, que en estos moments es troba en una situació sanejada, d'estabilitat i de projecció com un punt estratègic del nostre teixit industrial. En este sentit, com ja és sabut, ens va informar de primera mà d'una inversió de deu milions d'euros que ja s'està duent a terme per a la producció d'una nova xapa basada en l'acer i en altres components, en concret en alumini i silici, que donen més avantatges a la xapa. Es tracta d'un producte que en estos moments està funcionant i açò, evidentment, suposa assegurar el futur de la línia de galvanització que ja tenen, a la qual se sumaria aquesta nova línia del producte ”.

Tot açò, es completaria amb l'adquisició de Galmed que li hem plantejat al director. Volem que ArcelorMittal faça totes les gestions necessàries. Jo crec que és una opció idònia i no hi ha cap justificació perquè Galmed estiga tancada. D'altra banda, sabem que Galmed està en estos moments en situació de manteniment i per tant es podria posar en funcionament. També volem traslladar a l'empresa ThyssenKrupp que han de prendre una decisió ràpid, que és tornar a posar en funcionament la planta de Galmed, mentre el conveni amb Arcelor estiga vigent, o vendre la planta a Arcelor. En estos moments, estem donant els passos necessaris per a tornar a recuperar part dels llocs de treball”.

L'alcalde de Sagunt ha indicat que també es pretén traslladar aquesta situació als responsables de la Conselleria d'Indústria, perquè puguem abordar aquesta qüestió tan important.

D'altra banda, s'ha tractat un dels problemes d'infraestructures que tenim en la ciutat, en concret, el tema del ferrocarril. “És la tercera vegada en aquest mes que parlem de la urgència de la millora de la línia de Saragossa. Per a Arcelor, per al port marítim i per a la nostra indústria és un tema molt important, que ja tractem també amb la Confederació Empresarial Valenciana i cada vegada es posa més de manifest que aquesta inversió és urgent. Anem a lluitar per ella, tant des de l'Ajuntament com des de la Conselleria, perquè no és possible que perquè les mercaderies arriben o isquen del nostre port hagen d'anar per Tarragona. La culpa la té el Ministeri que ha abandonat des de fa anys la línia Zaragoza-Sagunt i està restant molta competitivitat a la nostra indústria i est és un dels principals problemes que tenim”, ha ressaltat Fernàndez.

Finalment, durant la trobada es va tractar el tema del port i de l'Autoritat Portuària. Fernàndez ha comunicat als responsables de Arcelor i de la resta d'empreses que operen en el nostre port la seua total disposició per a defensar els seus interessos dins de l'activitat de l'Autoritat Portuària de València, del consell de la qual forma part.

​​