El cicle MusAS conclourà el diumenge amb l'actuació de L’Arcàdia “Delirio Amoroso”

El cicle organitzat per la delegació de Cultura ha sigut nominat als Premis GEMA 2016 (Grups Espanyols de Música Antiga)
Imagen 1
El cicle “MusAS” (Música Antiga Sagunt) conclourà diumenge que ve, 1 de maig, a partir de les 20 hores, en el Centre Cultural Mario Monreal, amb el concert de L’Arcàdia “Delirio Amoroso” que comptarà amb l'actuació de la soprano Aurora Peña. Cal recordar que el cicle ha sigut nominat als Premi GEMA 2016 (Grups Espanyols de Música Antiga) en la categoria de Festivals amb les Millors Pràctiques i Programació.

Haendel i Vivaldi, alemany i italià, constitueixen, en certa mesura, la culminació del gènere musical dramàtic en el barroc. Després de presentar un programa dedicat als madrigals de Monteverdi (Zefiro torna), o siga, al naixement de l'òpera, L’Arcàdia, sota la direcció de Francisco Gamón, ofereix per a aquesta segona edició de el “MusAS”, una visió de l'òpera en el període barroc. En la primera part s'interpretarà el “Delirio amoroso” de Haendel, una obra dramàtica, per a soprano i orquestra. La segona part inclourà àries d'òpera i cantates d'aquests dos autors.
 
L’Arcàdia és Utopia, un lloc on l'home es delecta en l'art i la música, i conviu amb la naturalesa en equilibri. La Utopia del grup és caminar a la recerca de l'Arcàdia a través de la música. Units per l'interès en l'estudi i la interpretació de la música anterior a 1800 amb instruments i criteris històrics i actuals, naix en 2013 L’Arcàdia, fundada per Francesc Gamón, Aurora Peña, Fernando Pascual i Pere Joan Carrascosa. Els seus joves integrants desenvolupen habitualment la seua activitat, també, en destacades formacions com ara l’Orquestra de Ràdio-Televisió Espanyola, l’Orquestra de la Comunitat Valenciana, l’Orquestra de València, el Cor de la Generalitat Valenciana, Capella de Ministrers, L’Almodí - Cor de cambra, Amystis, Harmonia del Parnàs, Música Trobada, així com en centres docents com el Conservatori Superior de València i Córdoba.
 
 Ha oferit concerts per tot el territori espanyol, d’entre els quals destaquen el cicle de música sacra Sagunt in Excelsis (Sagunt, València), el Cicle de Música Sacra de l’Església de la Companyia (València), el Festival de Música d’Ares del Maestrat (Castelló), el Festival Internacional de Música de Morella (Castelló) i el Festival de Música Lírica de Cuenca. A més, promou des de l’any 2015 el festival MusAS - Música Antiga Sagunt, en col·laboració amb l’Ajuntament de Sagunt. Destaquen les seues interpretacions de Membra Jesu nostri, de D. Buxtehude, Delirio amoroso d’Händel, i la seua col·laboració amb Arianna Savall per la interpretació d’un programa dedicat als Madrigals de Claudio Monteverdi.
 
Aurora Peña

Nascuda a València en 1990, ha estat guardonada amb el Tercer Premi i Premi del Públic del Concours Internacional de Chant Baroque de Froville (França). En desembre de 2015 debuta al Teatre Reial (Madrid) amb l’òpera Dido i Aenees, sota la direcció d’Aarón Zapico. En gener de 2016 rep el premi Talento Joven CV. Rep també el Premi Extraordinari en concloure els seus estudis superiors de cant (Conservatori Superior de Música de València, 2015). És fundadora i intèrpret del grup L’Arcàdia.
 
En 2015 protagonitza L’occasione fa il ladro de Rossini, sota la direcció de l’internacional tenor Raúl Giménez. Debuta com a solista al Palau de les Arts (València) amb Carmina Burana. Al camp de l’òpera interpreta, a més, La flauta màgica de Mozart (Erst Knabe, València, 2012), Hänsel und Gretel d’Humperdinck (Taummänchen, Palau de la Música de València, 2013), Dido i Enees (Belinda, València, 2014) i Orlando d’Händel (Angelica, Barcelona 2016).
 
 Destaca la seua participació a l’oratori d’Scarlatti La Colpa, il Pentimento, la Grazia dirigit per Aarón Zapico (Forma Antiqva) al Festival de Música Antigua de Sevilla 2016, on va ser elogiada per tota la crítica per la seua interpretació del rol de Grazia. Entre els seus pròxims compromisos es troba l’òpera La Sonnambula de Bellini (Lisa, Teatro Jovellanos IOS Gijón, 2016).
 
Intervé com a soprano solista en obres com Messiah o Delirio amoroso d’Händel; Exsultate Iubilate, Vesperae Solennes de Confessore i Requiem de Mozart; Jauchzet Gott in allen Landen de Bach; Membra Jesu nostri de Buxtehude. Ha participat a festivals com ara el FeMÀS, Semana de Música Religiosa de Cuenca, Sagunt in Excelsis, Festival Internacional de Música de Morella, Festival de Música d’Ares del Maestrat, MusAS - Música Antiga Sagunt o Festival de Música Antiga de Peníscola.
 
 Ha sigut pupil·la de Miriam Allan (Les Arts Florissants) i Pilar Moral, soprano valenciana. Ha participat a la gravació de diversos discos: Cabanilles, la música d’un temps, amb Música Trobada i Cabanilles: Complete Vocal Music, pel segell Brilliant Classics. 
 
És llicenciada en Filologia Anglesa per la Universitat de València en 2013 i la seua afició per escriure poesia l’ha portada a guanyar diversos premis literaris i a publicar dues recopilacions poètiques: Paraula líquida i Paraules d’arena. Actualment finalitza el Màster d’Interpretació de la Música Antiga a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMuC).