La delegada de Policia Local anuncia que s'està treballant en una nova ordenança reguladora de les terrasses en la via pública

La delegada ha expressat un missatge tranquil·litzador i ha aclarit que no es va a produir cap retirada de terrasses, si no és en situacions flagrants, i que l'objectiu és iniciar una campanya informativa i explicativa de l'ordenança
Imagen 1
La delegada de Policia Local, Roser Maestro, es va reunir ahir amb associacions de hostelers de la ciutat, veïns i hostelers particulars en l'Ajuntament de Sagunt per a explicar-los la situació i els pròxims passos en relació a l'ordenança que regula la instal·lació de terrasses en les vies públiques de la ciutat. 
 
La delegada ha explicat que s'ha estat treballant en la nova ordenança des de diversos departaments, especialment des de la Policia Local, “tractant de defensar la conciliació d'interessos entre veïns, hostelers i altres interessats, sumant fins i tot a manera d'aportacions pròpies aquelles que se'm van fer arribar. No obstant això i després de tanta variació, entenc que hem d'iniciar de nou el seu procediment d'aprovació. Les modificacions principals vénen motivades per imposicions de lleis superiors, com és el cas de regular el procediment de concessió, o aquelles que faciliten l'harmonització de les terrasses. No hem d'oblidar que es tracta d'un espai de tots i que, per açò, hem de ser molt garantistes”. 
 
La delegada ha expressat un missatge tranquil·litzador en el sentit que no es va a produir cap retirada de terrasses, si no és en situacions flagrants, i que l'objectiu és iniciar una campanya informativa i explicativa de l'ordenança. 
 
A més, Roser Maestro ha recalcat que el departament de Patrimoni serà l'encarregat a partir d'ara de gestionar les qüestions relatives a l'ocupació de la via pública, ja que, per llei, ha d'atendre la majoria d'aquests supòsits. De fet, la llei obliga al fet que les ocupacions que no siguen temporals es tramiten mitjançant concessió i es gestionen a través del departament de Patrimoni. Per tant, la Policia Local deixa de coordinar aquest projecte i redueix la seua implicació a la redacció d'informes a petició de la delegació de Patrimoni i a la col·laboració en aquells assumptes que es precise. 
 
“Espere que tot aquest temps treballat en la regularització de les terrasses servisca per a poder tenir un procediment senzill, ràpid i més segur, així com que es vegen conciliats els interessos i seguretat d'hostaleria, clients, vianants, tràfic i altres, entre ells i amb l'Ajuntament. Amb aquesta comunicació, pretenc ser transparent respecte a la informació sobre les resolucions i canvis en l'ocupació de la via pública. A més, no volguera acabar sense agrair tota la col·laboració rebuda”, ha conclòs la delegada de Policia Local.