Sagunt a Escena celebra les jornades ‘Mites Clàssics i Dramaturgues Contemporànies’

Els pròxims 1 i 2 de setembre les jornades tindran lloc en l’Hotel NH Puerto de Sagunto i l’assitència és gratuïta
Imagen 1

Sagunt a Escena celebra les jornades ‘Mites Clàssics i Dramaturgues Contemporànies’. Estas jornadas estan organitzades per l’associació Clásicas y Modernas, la Direcció General de Cultura i Patrimoni i la col·laboració de la SGAE, i es celebren els pròxims 1 i 2 de setembre com a jornades de reflexió gratuïtes en l’Hotel NH Puerto de Sagunto.

 

Les jornades reuniran a dramaturgues i dramaturgs, expertes i experts teatrals, junt a reconeguts especialistes en estudis clàssics i de gènere. El públic a qui van dirigides és a qualsevol persona interessada en la cultura grecollatina, el teatre o el feminisme. A més, s’emetrà un certificat d’aprofitament al finalitzar.

 

Antígona, Ulisses, Medea, Aquil·les, Penèlope i altres figures memorables dels escrits de la literatura grecollatina tornen a cobrar vida en els textos d’un grapat de dramaturgues espanyoles contemporànies afirmant així la seua vigència. Per què estes autores s’interessen tant per estos personatges, per estes velles narracions? Com s’enfronten a elles? Este és el nucli i la qüestió a la qual volen respondre estes jornades.

 

L’antiguitat grecollatina fonamenta estructures socials i polítiques com el patriarcat i, amb ell, el concepte occidental del masculí i el femení, que implica la subordinació de les dones. En estos conceptes juguen un paper primordial els relats mitològics que poblen el teatre clàssic. D’ací la proposta d’estes jornades, debatre sobre esta relació moltes voltes ambivalent, des de la mirada de les dramaturgues actuals.

 

Entre els participants en estes jornades hi ha noms com els de Margarita Borja, vicepresidenta de l’associació Clásicas y Modernas, i les dramaturges Lourdes Ortiz, Lola López, Itziar Pascual, Diana M. De Paco o Beth Escudé, que abordaran temes tan suggerents com ‘Claus de la reescritura d’Eurípides: les seues ressonàncies al segle XXI’, ‘Penèlope, Gertrudis, Antígona, tres experiències’, ‘La veu escènica de les heroïnes clàssiques’ o ‘Les veritats d’Andròmaca, Helena de Troia i les vestals’, entre altres.