Sagunt presenta el seu Pla Estratègic de Turisme per als pròxims quatre anys, basat en la sostenibilitat i la competitivitat

A més este dijous 53 empreses del municipi han recollit el distintiu de qualitat turística SICTED i Sagunt ja compta amb més de cent establiments adherits a este programa d'excel·lència

L'Ajuntament de Sagunt, a través de la Regidoria de Turisme, ha presentat este dijous el Pla Estratègic de Turisme 2022-2026. Es tracta del full de ruta que marcarà les actuacions a seguir en este àmbit en els pròxims anys d'una manera transversal, partint d'una anàlisi sobre on es troba el municipi i on vol estar en el futur, i en l'elaboració del qual han participat associacions i empreses de la ciutat.

El Pla Estratègic de Turisme 2022-2026 pretén conjuminar esforços i es basa en quatre eixos que marquen Europa i Turisme Comunitat Valenciana, que són: transició verda i sostenible (que compta amb cinc línies i huit actuacions); eficiència energètica (amb tres línies i cinc actuacions); transició digital (cinc línies i 19 actuacions); i competitivitat (set línies i 15 actuacions). Amb l'ajuda de les diferents administracions, la delegació de Turisme anirà posant en marxa les diverses accions i prioritzarà aquelles que siguen de major rellevància per al destí, al mateix temps es reconduiran en cas que siga necessari.

L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, i la regidora delegada de Turisme, Natalia Antonino, han presentat junt al secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, el pla estratègic en un acte que ha comptat amb la presència de més regidors i regidores de la Corporació municipal, personal tècnic de Turisme i de Salto Consultores –a la qual va ser adjudicada l'assistència tècnica per a l'elaboració del pla– i empreses adscrites al Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola en Destins (SICTED).

El primer edil ha destacat i agraït l'«esforç» del departament de Turisme per «intentar incrementar la qualitat del servei turístic» del municipi i «l'experiència de totes aquelles persones que s'acosten» a conéixer-lo. «Tot este treball ha de vindre acompanyat per part de les institucions i ha de formar part d'alguna cosa que vaja més enllà, no es tracta només de participar en plataformes sinó que el propi Ajuntament de Sagunt ha de tindre clara quin és el full de ruta i els passos següents», ha especificat.

«El que he vist en el vostre pla és una reinvenció d'espais, donar-li una altra vida a molts escenaris que han tingut altres vides en el passat i ara viuen una gran reconversió regenerativa, i això és encoratjador i il·lusionant», ha expressat el secretari autonòmic, per a qui el llançament d'este pla estratègic «és una magnífica notícia perquè emet un missatge de responsabilitat, credibilitat i confiança d'un sector que ha patit moltíssim» i «per a tindre una visió i un full de ruta precís que permeta sortejar les incerteses».

Natalia Antonino, per part seua, ha mostrat la seua satisfacció per la creació d'este pla estratègic «demandat pel sector turístic del municipi» i el seu imminent posada en marxa. «Portem treballant un temps des del departament en l'estructuració de productes», ha explicat respecte a l'oferta turística del municipi. «Esta ciutat ens permet tindre tot tipus de productes turístics: naturalesa, medi ambient, platges, patrimoni històric i industrial, una film office, oci, esdeveniments culturals, etcètera; una enorme quantitat de productes dels quals podem traure pit i sobre els que continuem treballant per a millorar-los dia a dia», ha agregat la regidora.

El projecte SICTED compte amb més de cent empreses adherides a Sagunt; 89 d'elles ja compten amb el distintiu SICTED, que és una distinció bianual. D' estes, 53 les han recollides este dijous. Dèsset ho han recollit per primera vegada, són: les llicències 1 i 32 de Servitaxi; les llicències 26 i 38 de Radiotaxi; Global Vacacional; El Lazo; La Costanera; O Crep's 46; Sushi Time; Cafeteria Il Crostino; Dogs&Beers; Restaurant Valentín; Mesón Carretero; La Factoria el Viejo Taller; Molly Malone's II; Llibreria La Seu- Espai d'Art; i Bar Sirep.

D'altra banda, 36 empreses renoven el distintiu que ja ostentaven: Chocomel; Lola Torrente Spa; Restaurant Le Fou; La Taverna de la Serp; Sopafrita Gastrobar; Platja d’Almardà; Servitaxi Sagunt i les seues llicències 1, 2, 7, 9, 11, 13, 17, 18, 19, 23, 32 i 35; Artesans Forn La Melica; Tapería Guernica; Bodegas Micó; B&B Domus Atilia; La Llar del Déus; Pizzeria Piccoli; The Harbour; Centro de Belleza Ana Estada; Deli-k; Celia Peris Visitas Guiadas; Hotel Exe Port de Sagunt; Policia Local; Cafelatte; Explora Sagunto; les llicències 24, 12, 14 i 4 de Radiotaxi; i l'Agència de Viatges Mundotour.

Darío Moreno ha manifestat que «SICTED està totalment alineat amb la professionalització dels serveis, la formació corresponent, la inclusió d'indicadors per a saber com ho estem fent, per a poder millorar en els diferents àmbits i, en definitiva, d'incorporar bones pràctiques».

Per a Colomer les empreses del SICTED són «el cor del sistema turístic», segons ha puntualitzat. «Al final tots formem part d'eixa primera línia de defensa d'un model, d'un caràcter, d'un carisma, d'una ciutat anomenada Sagunt, interactuant amb el turista, i esta és la qualitat», ha declarat.

 

 

«El turisme és una aposta que no perjudica a ningú i beneficia a tots, a més és el que ens permet posicionar-nos en el món, ser ambaixadors, interactuar, projectar la nostra marca de ciutat, que és turística i és molt més», ha subratllat el secretari autonòmic.

Com a novetat per a este cicle que comença, s'han représ les formacions i reunions presencials, la qual cosa permet un acostament més directe a totes les empreses participants i un creixement de les sinergies que emergixen entre les mateixes empreses.

D’altra banda, Natalia Antonino ha recordat que recentment s'ha posat en marxa en tot el municipi una acció emmarcada dins del programa SICTED, es tracta de la campanya GRACIAS amb la qual la delegació de Turisme ha volgut agrair a totes les empreses del SICTED la seua «hospitalitat, professionalitat, autenticitat, implicació, sostenibilitat, inclusivitat i confiança», valors que els diferencien com a empresa i que identifiquen a Sagunt com a destí. «Les empreses ens ajudeu a desenvolupar tots estos productes», ha afegit dirigint-se als establiments que han sigut distingits este dijous.

Des del departament de Turisme de l'Ajuntament de Sagunt indiquen que «és d'agrair enormement el seu esforç, que en una època difícil per al sector cobra major importància i permet continuar col·locant a Sagunt com a referent de qualitat en el sector turístic».